Krízový plán
Domov sociálnych služieb “Nádej” Krupina n.o
Sládkovičova 41/10
963 01 Krupina
Zriaďovateľ: Národné združenie Spolkov kresťanskej lásky sv. Vincenta de Paul na Slovensku
KRÍZOVÝ PLÁN PRE „ZPS a DSS“ V SÚVISLOSTI S PANDÉMIOU COVID – 19
Krízový plán je vypracovaný na zaistenie funkčnosti zariadenia na obdobie 14 dní.
Vedenie DSS „Nádej“ Krupina n.o. má určený krízový štáb pre prípad vzniku karantény a uzavretia zariadenia v súvislosti s pandémiou COVID – 19.
Príloha č.1 Zoznam členov krízového štábu a ich telefónne číslo
(uvedený zoznam slúži len pre vnútornú potrebu zariadenia)
1. Zamestnanci počas karantény
- Zariadenie má k dispozícii zoznam zamestnancov, ktorí počas karantény zotrvajú v krízovej službe po dobu 14 dní.
- Zoznam zamestnancov obsahuje aj ich telefónne mobilné čísla z ich súhlasom
- Zamestnanci počas krízovej situácie sa riadia pokynmi svojich nadriadených
- Každý zamestnanec má doma pripravený núdzový balíček v ktorom sú osobné veci a šatstvo potrebné minimálne na dobu 7 dní, spacák
- Každý zamestnanec má dohodu s príbuznými, ktorí mu v prípade potreby doručia na výmenu oblečenie prípadne a ďalšie veci osobnej potreby
- Zariadenie má pripravené zdravotné matrace ako lôžka pre zamestnancov
Príloha č.2 Zoznam zamestnancov pre zabezpečenie sociálnej služby a chodu prevádzky v čase karantény
2. Klienti počas karantény
- Miestnosť č.18 na 1. poschodí (izolačná miestnosť) bude slúžiť ako karanténa pre 1 klienta ( viď schéma požiarny evakuačný plán)
- Karanténa bude podľa potreby prebiehať v ďalších obytných priestoroch a budú na to určené podľa situácie a potreby ďalšie izby klientov
- Na izoláciu pozitívne testovaných klientov je vyhradené výlučne ľavé krídlo budovy na 1.poschodí
- WC, kúpelňa, sprcha pre izolovaných klientov bude vyhradená v ľavom krídle budovy na 1.poschodí
Príloha č.3 Schéma požiarny evakuačný plán
3. Priestory na oddych a nočný odpočinok pre zamestnancov v karanténe
- Miestnosť č. 17 je určená na oddych a spánok pre 4 zamestnancov, ktorí sa budú starať o klientov v karanténe
- Chodbička pred miestnosťou č. 18(izolačkou) bude slúžiť na prezliekanie zamestnancov v karanténe
- Zamestnanci starajúci sa o klientov v karanténne si zabezpečia všetky potrebné osobné veci do miestnosti č.17, ktorá je určená na oddych a spánok
4. Priestory na oddych a nočný odpočinok pre zamestnancov v prevádzke mimo priestorov karantény
- Kaplnka bude vyhradená pre oddych a spánok 5 zamestnancov, ktorí pracujú s klientmi, ktorí nie sú v karanténe
- Kancelária riaditeľa bude počas dňa služiť ako priestor na komunikáciu s okolím a vybavovanie potrebnej agendy, počas dňa na oddych a v noci na spanie pre 3. osoby
- Kancelária sociálnych sestier počas dňa slúži ako oddychová miestnosť pre 3. zamestnancov a v noci na spanie pre 3. zamestnancov
- Šatňa pre zamestnancov a kuchynka slúžia počas dňa na oddych pre zamestnancov
- Miestnosť upratovačiek slúži počas dňa ako oddychová miestnosť pre 1 zamestnanca a v noci na spánok pre 1. zamestnanca
- Sedačka na prízemí bude slúžiť v noci ako posteľ pre 1. zamestnanca
5. Práca s klientmi a zaistenie ďalších vecí v prípade karantény
- Opatrovateľky zaisťujú klientom základnú podporu ako pomoc pri hygiene, ostatné ak si to vyžaduje zdravotný stav
- Všetci zamestnanci zariadenia nosia ochranné rúška
- Strava sa bude podávať na izbách klientov
- Strava na prízemí v jedálni sa nebude podávať
- Upratovanie podľa potreby
- Zápis sa robí denne a zapisujú sa len najdôležitejšie informácie
- Teplota sa meria 2x denne ráno a večer v prípade potreby aj v iný termín
- Klienti sa zdržiavajú najmä na svojich izbách
- Počas karantény sa nevykonávajú aktivačné práce s klientmi
- Prechod z terapie v spoločnej miestnosti na osobnú terapiu na izbách
- Počas karantény platí stále bezpodmienečne zákaz návštev a opustenia zariadenia
- Informácie pre príbuzných aj naďalej cez telefón a v prípade potreby videohovor
- Sociálne pracovníčky majú za úlohu komunikovať s klientmi a ich príbuznými, transformovať prípadné napätie na atmosféru lásky, pokoja a porozumenia
- Všetci zamestnanci majú v mobilnom telefóne čísla na riaditeľa/zástupcu/vedúcich pracovníkov
- Ostatné činnosti sa budú vykonávať podľa vzniknutej potreby
6. Pomôcky a vybavenie
- Všetky potrebné základné veci ako zdravotné pomôcky, ochranné pomôcky, lieky, veci osobnej potreby zabezpečujú priebežne členovia krízového štábu
- Minimálny počet rúšok, ochranných prostriedkov na zvládnutie krízovej situácie v počiatkoch zabezpečí vedenie DSS z vlastných finančných zdrojov
- Ostatný potrebný materiál bude žiadaný a dodaný zo skladových zásob hmotných rezerv prostredníctvom VÚC Banská Bystrica
7. Strava
- Strava sa zabezpečuje a varí aj naďalej v kuchyni v našom zariadení
- Zabezpečený sú 2 zamestnanci do prevádzky kuchyne
- V prípade potreby je zabezpečená náhrada zamestnanca do kuchyne
- Potrebné suroviny a materiál do kuchyne aj naďalej zabezpečuje vedúca kuchyne z dodávateľmi a to komunikáciou z vonku – mimo zariadenia
- Vedúca kuchyne zabezpečí sklad potravín minimálne na dobu 7 dní ak by bol výpadok zásobovania potravinami z vonku
8. Prádlo
- Manipulácia zo znečisteným prádlom od neinfikovaných klientov v doteraz určených priestoroch
- Manipulácia zo znečisteným prádlom od infikovaných klientov vírusom – budú naň vyhradené osobitné zberné vrecia
- Vývoz a dovoz prádla od firmy s ktorou je zmluva tak ako doteraz
- V prípade potreby iného režimu riaditeľ dohodne telefonicky zmenu režimu
9. Zaistenie komunikácie s okolím
- Komunikáciu s okolím zabezpečuje riaditeľ alebo jeho určený zástupca
- Prevenciu úzkosti a strachu klientov riešiť vhodným slovom, povzbudením, motiváciou
- Sociálny pracovníci najviac zabezpečujú komunikáciu s klientmi s príbuznými a okolím, prostredníctvom telefónov/sociálne siete – videohovorom/, apod.
- Poskytovateľ komunikuje vo veci zabezpečenia personálu s prednostom Okresného úradu podľa bodu 26. Písm. B UZNESENIA VLÁDY SLOVENSKEJ REPUBLIKY č. 220 zo 14. apríla 2020 .
10. Zoznam dôležitých telefónnych čísel
- Zoznam dôležitých telefónnych čísel je uložený na zdravotnom úseku, sociálnom úseku, v šatni a na nástenke
Príloha č.4 Zoznam dôležitých telefónnych čísel
Príloha č.5 Zoznam telefónnych čísel rodinných príslušníkov
11. Dezinfekčný plán
- Plán dezinfekcie v čase karantény a uzavretia priestoru zariadenia sa nachádza v Prílohe č.6
- Príloha č.6 Plán dezinfekcie zariadenia
12. Postup pri riešení infikovaného klienta
- V izolačnej miestnosti č. 18 na 1.poschodí bude prebiehať karanténa pozitívneho klienta
- V prípade potreby budú vyhradené a označené ďalšie miestnosti, kde bude prebiehať karanténa pozitívnych klientov
- Miestnosti budú viditeľne označené na dverách nápisom „Izolačná miestnosť – nevstupovať“
- Pred dverami miestnosti budú zabezpečené uzatvárateľné nádoby na použité ochranné pomôcky, prípadne igelitové vrecia
- Pred dverami bude zabezpečená potrebná dezinfekcia
- Nádoby s použitými ochrannými pomôckami sa budú pravidelne vynášať, vyprázdňovať do špeciálneho kontajnera a vždy sa vydenzifikujú
- Materiál potrebný na výmenu, ochranné pomôcky dodávané z vonku sa budú uskladňovať v kancelárii riaditeľa a odtiaľ distribuovať pre potreby zamestnancov a klientov
- Za vedenie dokumentácie bude zodpovedať zdravotná sestra alebo jej zástupca
- V neprítomnosti zdravotnej sestry pri zhoršení zdravotného stavu klienta sa postupuje podľa telefonickej komunikácie s ošetrujúcim lekárom
- V prípade úmrtia klienta, bude tento do príchodu pohrebnej služby dočasne umiestnený na prízemí v miestnosti, ktorá teraz slúži na zdravotné pomôcky
V Krupine dňa 30.3.2020
Vypracoval
Ing. Jozef Daniel
riaditeľ
Názov | Veľkosť a typ |
---|---|
Príloha č.3 Situačný plán zariadenia 1.poschodie | 479 kB [pdf] |
Príloha č.3 Situačný plán zariadenia prízemie | 440 kB [pdf] |
Príloha č.4 Zoznam dôležitých telefónnych čísel | 188 kB [pdf] |
Príloha č.6 Dezinfekcia zariadenia | 125 kB [pdf] |